tiistai 1. marraskuuta 2016

Vinkkejä unelmien tavoitteluun

Edellisestä postauksesta vierähtikin taas melkein kuukausi. Musta tuntuu, että just nyt mulla on kymmenen rautaa tulessa. Ja siis olen lasten kanssa opintovapaalla, kuinka paljon sitä kaikkee muka voi olla? Mun "ongelma" on oikeestaan se, että mulle on hyvin tärkeää olla läsnäoleva äiti. Mä en halua istua koneella/opiskella/blogata yms silloin kun lapset on hereillä. Ne on tottuneet mun jatkuvaan huomioon ja osaavat sitä vaatiakin. Ja hyvä niin, lapset on niin kovin lyhyen aikaa pieniä.


Onhan mulla kuitenkin paljon muitakin unelmia ja tavoitteita kun vaan olla se äiti. Kaikelle sille muulle vaan ei jää kun ne pari tuntia päivässä päiväunien aikaan ja silloin sitä pitää viedä muita hommia eteenpäin. Nytkin olen ollut pois työelämästä pian puolitoista vuotta. Omasta mielestäni se ei ole mikään syy pistää itseni ja osaamiseni kehittämistä tai omien unelmieni tavoittelua tauolle. Vai mitä mieltä muut äidit olette?


Muutama viikko sitten mä osallistuin Wealth Forum 2016 seminaariin, mikä oli mulle kovempi juttu kuin osasin unelmoidakaan. En ollut Helsingissä paikan päällä, vaan seurasin tapahtumaa webinaarina kotikoneelta. Isi oli luvannut hoitaa lapsia koko päivän, mutta pitihän mun silti välillä laittaa ruokaa, pestä peppua jne. Mies joutui silti koville, koska seminaari kesti aamusta iltamyöhään. Pääosassa seminaarissa oli Robert Kiyosaki, jonka talousopin kirjoja olen lukenut useaan kertaan jo vuosien ajan. Kyseessä oli nimensä mukaisesti varallisuusaiheinen seminaari, mutta mua puhutteli tällä kertaa eniten puhujat unelmien ja intohimojen saavuttamisesta. Jos jotain kiinnostaa, niin käykää katsomassa youtubesta hakusanoilla Janet Attwood (the Passion Test) ja Bryan Maine (Goal Setting).

Seminaarin annin perusteella tein passion testin omien intohimojeni selvittämiseksi. Siinä samalla mulle selvisi yksi asia, joka on ehkä aina estänyt mua saavuttamasta tavoitettavi tässä laihdutusjutussa. Hoikkuus nimittäin ei olekaan mulle läheskään niin tärkeä tavoite kun olen kuvitellut sen olevan. Mulla on tosi monta asiaa, jota tavoittelen intohimoisesti, laihdutus on mun prioriteettilistalla jollain sijalla 27. Siis ei ihmekään, että muut asiat ajaa aina sen ohi.


Tärkeämpiä on ainakin perhe, parisuhde, kaunis koti, urakehitys, taloudellinen turva, ystävät ja verkostot sekä vapaampi elämä. Tolla viimeisellä tarkoitan, että mulla olisi varaa ja erityisesti enempi vapaa-aikaa/lomaa satsata niihin asioihin, joista tykkään.

Mä olen ihan tosissani sen jälkeen miettinyt, mitä uraltani haluan sen jälkeen kun palaan äitiysvapaalta töihin. Tykkään kyllä työstäni, mutta mun työ ei juurikaan jousta suhteessa muihin mulle tärkeisiin asioihin. Etätyöt ei ole mahdollisia, liukuman käyttömahdollisuus on melko rajallinen eikä palkattomia vapaita kannata edes kysellä. Olisi ihanaa, jos sinne salille vois mennä vaikka kesken työpäivän. Tai jos haluisin tehdä työt välillä vaikkapa kesämökkimme laiturilta niin se ei olisi ongelma. Ja jos haluisin lähteä ylimääräiselle kaupunkilomalle, niin mikäs siinä, palkatonta lomaa vaan. Mä tiedän, että sellaisiakin työpaikkoja on olemassa, mutta omani on valitettavasti fossiilien aikakaudelta eikä tällaisia moderneja työskentelymalleja tunneta.


Mutta nyt mä tiedän, mitkä asiat on elämässäni tärkeitä ja mihin mä jatkossa haluan satsata suuremman osan vapaa-aikaani. Se laihdutus tulee siinä sivussa jos on tullakseen. Aikaa mulla on edelleen kovin vähän, mutta kun teen silloin  niitä tärkeimpiä asioita jää itselle sellainen tunne, että sittenkin saa tosi paljon aikaan. Ja kun tietyt asiat etenee, niin sitten on uusien tavoitteiden asettamisen aika.

Teksti ja kuvat vähän off topic, näissä fiiliksissä mennään tällä kertaa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti