perjantai 7. maaliskuuta 2014

Kuilun reunalta voittajaksi

Tänään ei tosiaan ole ollut helppo noudattaa dieettiä. Aamiaisella kaikki meni hyvin ja niin lounaallakin. Lounas vaan ei tällä kertaa vienyt nälkää, vaikka ihan samanlainen jättiannos se oli kuin aikaisemminkin. 


Tarjolla oli siis salaattia palvikinkulla.

Kärvistelin väsyneenä ja nälkäisenä kaksi tuntia, jonka jälkeen otin välipalaksi proteiinipatukan ja muut dieettiin kuuluvat jutut. Se oli virhe. Ois pitänyt syödä välipalan sijasta kunnon ruoka, mutten uskaltanut jättää ainoastaan kahta kevyttä välipalaa loppuillaksi. Kuvittelin pärjääväni patukalla. Oon viime päivinä testaillut aika monta makua, ja toistaiseksi ne on kaikki ihan liian makeita ja kuivia mun makuun, mutta on ne siirtäneet hyvin nälän seuraavat kolmisen tuntia eteenpäin.


Paitsi tänään nälkä ei lähtenyt mihinkään. Ja kyllä, olin juonut vettä yhtä paljon kuin muutenkin. Kello siis oli about 3, ja justiin yksi ateria nautittu eli seuraavaan vielä 3 tuntia aikaa. Nälkä oli hirmuinen ja mieliteot giganttisia. Sanoin jo miehelle, etten taida selvitä tästä päivästä repsahtamasta, ja mietin ääneen, mitä ylimääräistä voisin syödä, jottei kaloreita tulisi kohtuuttomasti. 

Sitten aloin miettimään omaa eilistä kirjoitustani. Juuri tähän näläntunteeseen tai mielitekoon mun dieetit on ennenkin kaatuneet. Siihen, että väsyneeseen oloon kuvittelen tarvitsevani jotain ruokaa. Vaikka oikeesti ehkä tarvitsisin vain jotain tekemistä, mistä voisin innostua. Tekemisen puutteeseen olen meinaan usein eksynyt jääkaapille. Nyt en suostunut sortumaan vanhaan tapaani, vaan päätin tehdä jotain muuta. Mitä tahansa. Hyppäsin autoon ja ajoin täältä mökiltä kylille ja Tokmannille shoppailemaan. Täälläpäin sieltä löytää aina kaikkee kivaa, eikä kaupunkien ketjuliikkeitä muutenkaan ole lähimaillakaan. Heti sisääntulon jälkeen silmiini osui kiva musta treenitoppi. Ja vähän matkan päästä 8 kilon kahvakuula. Molemmat varsin kohtalaiseen hintaan. 

Kotiin päästyäni vedin nopeesti rahkamarjasmoothien ja sen jälkeen treenaamaan. Mulla ei ollut olut tarkoitusta tehdä treeniä tänään, mutta löydöistä innostuneena pakkohan se oli kokeilla kahvakuulaa. En ole koskaan vielä kokeillut kahvakuulatreeniä, mutta netistä löytyi hyvät ohjeet. Ja ihan hyvän treenin sainkin aikaiseksi.



Yllä vähän hassuja ilmeitä kesken treenin. Isäntä kuvasi ja pikkumies ihmetteli vieressä.


Love!

Musta tuntuu, että nyt oon alkanut vähän litistymään. En oo meinaan koskaan ennen viihtynyt napakoissa treenitopeissa. Mutta tämä kokovartalokondomia muistuttava asu olikin tosi mukava, eikä tuo massu enää ollenkaan häirinnyt mun treeniä. Jes!



Lisäksi musta tuntuu, että mun olkapäihin on tullut vähän pyöreyttä. Vähäsen ainakin. Edistystä sekin. Alkaa selvästi tammikuussa aloitetut käsipainotteiset treenit saada tulosta.

Isäntä oli laittanut saunan valmiiksi, eli heti palkkarin jälkeen pääsin ihanaan puusaunaan nautiskelemaan.


Saunan jälkeen sain syödä taas kunnon annoksen kanaa, perunaa ja muita lisukkeita.


Mulla on upea olo siitä, että iltapäivän vaikeuksien jälkeenkin selvisin tästä päivästä repsahtamasta ja sain vielä sen treeninkin tehtyä. Mun on muistettava tää olo seuraavan kerran kun taas alkaa tökkiä. Nyt on niin helppo mennä tyytyväisenä nukkumaan.

4 kommenttia:

  1. Samanlainen kuula kun mulla:) Onko se 8-kiloinen? Eiks olekin kivan muotoinen, ei hakkaa rannetta samalla tavalla kuin pyöreä?

    Tuosta näläntunteen vähättelemisestä voisin sanoa senverran, että kun tarpeeksi kauan sitä vähättelee niin kroppa tottuu siihen ja kohta ei nälkää tunne ollenkaan ja siitäkös se kroppa sitten innostuukin. Patrik Borg on kyllä vakaasti sitä mieltä, että omaa kroppaa pitää kuunnella ja kyllä minäkin olen vähän samaa mieltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo 8-kiloinen ja kivan mallinen tosiaan, ei ota ranteisiin. Periaatteessa kyllä mäkin normaalisti söisin jos oikee nälkä on. Nyt vaan tän SD:n suhteen koitan olla tosi tarkkana. Tunnen itteni sen verran hyvin, että tiedän lähteväni soveltamaan enempikin, jos sen kerran aloitan. Kyllä tätä nyt kestetään 6 viikkoa, nälässä tai ei.

      Poista
  2. Hyvältä näyttää! Kaikinpuolin:) Ja suloinen mussukka!

    Ootko maistanut noista Natural High protein patukoista sitä minttusuklaanmakuista, se ei ole kamalan äitelä. Rakennekin on kiva, saa vähän purtavaa:) Noita kanelipullapatukoita menee pari viikossa, ei voi mittään...Himoihin olen kiskonut tuoretta mangoa viimeaikoina, samoin karhunvatukat toimii, mutta en tiedä onko esim. mango SD:llä sopevaa syötävää. Niin ja jos oikein pahaksi menee niin porkkanat ja ranch-dippi:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuh, oon testannut sen minttusuklaankin. Se oli mielestäni vähän kuiva sekin, mutta suklaan korvikkeena tosi hyvä. Tykkään tummasta suklaasta meinaan.

      Nyt muuten mun rupes tekeen mieli sitä mangoa, joka ei tietty oo sallittua nyt SD:llä ollenkaan. Muksun mangososeet on kyllä yleensä menneet äitin napaan :))

      Poista