maanantai 17. maaliskuuta 2014

Lisää tankkausta ja krapulapäivä

Mä täällä vielä hehkutin, kuinka mun perjantain tankkaus meni ihan ok, ja sitten lauantaina olo oli hyvä ja energinen. No, eipä se viikonloppu ihan niin jatkunut. Nimittäin ei tainnut se perjantain tankkaus riittää, vaan mulla meni lauantaikin illasta pieleen. Kun lapsi oli mennyt nukkumaan ja mä katselin itsekseni jotain surkeeta leffaa, niin jostain syystä sorruin napostelemaan ja sitten herkuttelemaan oikein kunnolla. Vatsa alkoi jossain vaiheessa olla jo ihan täys, mutta jonkin vanhan tavan takia mätin vaan lisää. Oon mä hölmö.

Sunnuntai-aamuna heräsin, ja olo oli hirveä. Fitfarmin foorumilla varoiteltiin, että olo saattaa olla krapulainen, muttei niin kauhea, että esim saikulla joutuisi kukaan jäämään. Voi kertoo, että jos ois ollu arkipäivä ja mä kävisin tällä kertaa töissä, mä oisin joutunut jäämään saikulle. Niin pahaa krapulaa mulla ei oo tainnut olla ikinä. Suuta kuivasi, mutta olin niin halkeamaisillani, etten meinannut pystyä edes vettä juomaan. Viikon vika aamulenkki ja salitreeni jäi todellakin tekemättä, kun mä vaan koomailin puoli päivää. En enää ikinä vedä samanlaista hiilarimättöä 3 viikon vähähiilarisen dieetin jälkeen. Jos oisin osannut arvata sunnuntain olotilan, mun ei todellakaan ois tehny mieli ruisleipää tai kaurakeksejä tai muutakaan herkkua.

Entäs sitten se paino? No Jutta G. varoitteli tuolla, että tankkauspäivän jälkeen paino saattaa nousta jokusen kilon. Joillakin jopa 4 kiloa. Mun ei tosiaan ois kantsinut vaa'alle kiiveta, sillä meikäläiselle tuli parissa päivässä lisää 4,9 kiloa. Siis lähes tulkoon kaikki, mitä oon onnistunut vuoden alusta laihduttamaan, ja paljon enempi kun on SD:llä lähtenyt. Okei, nää on nesteitä, mut silti. Kyllä sapettaa. Foorumilla onneksi lohduteltiin, että about puolessa viikossa tilanteen pitäisi normalisoitua ja sen jälkeen painon jatkaa taas tasaisesti putoamista. Sitä odotellessa. Kaksi päivää on meinaan nyt mennyt kirjaimellisesti ohjeen mukaan ja edelleen olo on todellakin pallo. Vatsaa kivistää vieläkin.

Sunnuntain kamalasta olosta huolimatta sain syötyä ohjeen mukaan. Tänään maanantaina se on ollut jo helpompaa. Kävin aamusta lenkillä ja sen jälkeen söin aamiaissmoothien. Ttein kotona käsitreenin muksun mentyä nukkumaan. Treenin jälkeen palkkari ja sitten ihana tonnikalapastasalaatti. Kerkisin mukavasti tänään vähän kaupoillekin ja mukana kulki protskupatukat ja muut eväät kuten dieettiin kuuluu. Just äsken söin iltapalaksi vielä toisen marjasmoothien. Mä todellakin toivon, että viikonlopun tankkaus nyt riittäisi, eikä enää niitä kammottavia mielitekoja tulisi.

Päiväni kuvina:





Hyvää yötä. 

2 kommenttia:

  1. Tuo hiilarikrapula on kyllä kamala olotila! Joskus muinoin karppasin tosi tiukalla hiilarimäärällä ja sitten oli jotkut juhlat joissa söin ihan kuin muutkin. Sama olo kuin olisi kiskonut punaviinia kaksin käsin...

    Ja poikkesin minä nytkin ruokavaliosta, joka ei kyllä ole likikään noin tiukka kuin sinulla, kun juhlitiin toiseksi vanhimman 4-vuotisjuhlia sunnuntaina. Kakunjämät huultelivat kaapista kunnes päätyivät roskikseen, varmuuden vuoksi;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo toi on paha, kun on ylijäämäherkkuja jääkaapissa. Mä en taitais vaan millään heittää roskiin mitään. Oon kyllä joskus ihan onnistuneesti pakastanut kermatäytekakkuakin, eikä se siitä oo pilalle mennyt.

      Kyllä mäkin ehkä poikkeen ruokavaliosta nyt lauantaina, kun on meidän pojan juhlat. Kerranko hänellä vaan noi 1-vuotissynttärit on.

      Poista