maanantai 3. maaliskuuta 2014

Vaaka, mittanauha ja valokuvat valehtelee!

Prkl!!!

Takana on nyt 1 viikko superdieettiä. En ole lipsunut yhtään eilisistä vaikeuksista huolimatta ja kaikki treenit on tehty. Odotin näkeväni jotain tulosta ensimmäisen viikon jälkeen, olenhan itsenäisestikin onnistunut tammikuusta lähtien tiputtamaan noin puoli kiloa viikossa. Vaan kuinkas kävikään.

Vaakaa mulla täällä mökillä ei ole, joten luotan tällä kertaa toisiin mittausvälineisiin. Mittanauhaa, jolla mittailin alkumitat, ei myöskään ole. Käytin ympärysmittojeni mittaamiseen tavallista narua ja mittasin narun pituuden sitten sellaisella kelattavalla mittajutulla. Ja kauhukseni huomasin, että kaikki mun mitat on kasvaneet. Jotkut puoli senttiä, jotkut paljon enempi. Ainoo kaventunut kohta oli peppu. Se on pienentynyt puoli senttiä. Ikävä kyllä juuri takapuoleen mä olisin halunnut lisää kokoa. Tahdon ison ja pyöreän fitness-pyllyn, enkä suinkaan entistä lättänämpää berberiä. 

En sitten kauhistunut tästä sen enempää, vaan kuvittelin tämän johtuvan eri mittaustavasta. Ehkä oon viimeksi laittanut mittanauhan liian tiukalle tms. Joten vielä tässä kohtaa positiivisella mielellä ajattelin, että otanpa uudet valokuvat, niin niissä kyllä sit näkyy jos kehitystä on tapahtunut. Otin kyllä joka suunnasta, tässä nyt yksi maistiainen. En enempää kehtaa laittaa.


Arvaatteko, kumpi on otettu aluksi ja kumpi tänä aamuna? Siis voi itku. Vasemmalla on before ja oikealla after. Oikeesti!!! Tänään mulla selvästi vatsa pömpöttää ja peppu roikkuu hitosti enempi. 

Tämä tuntuu niin epäreilulta ettei tosikaan. Surffailin siis Fitfarmin foorumille hakemaan uutta tsemppausta. Siellä selitellään, että paino voi nousta koska
a) Syön nyt määrällisesti enempi kuin aiemmin
b) nestetasapaino ei ole kohdillaan puutteellisen suolamäärän takia
c) lihaksiin kertyy nestettä, koska ne ei ole tottuneet kovaan työhön.

Mä voin kyllä sanoa, etten ennen ehkä syönyt yhtä usein mutta ihan takuulla söin enempi. Suolaa olen lisäillyt, mutta sen suhteen mun vissiin on ruvettava käyttämään myöskin vaakaa. Salilla olen myös ennenkin käynyt, joten en nyt ihan jaksa uskoa, että mun lihakset keräis nestettä jostain yllättävästä muutoksesta johtuen. Mutta onneksi mulla on siellä foorumilla kanssasisariakin, joille eka viikko ei kovin ihmeellistä tulosta tuonut. Pitää nyt vaan luottaa siihen, että tää toimii kunhan vaan jatkan sinnikkäästi seuraavat 5 viikkoa lisää. 

Viikon päästä onneksi saan otettua sekä oikeen vaakalukeman sekä vertailukelpoiset mitat. Sit ois paras alkaa näkyy jotain positiivista kehitystä. Nyt taidan lähtee ihan huvikseni ylimääräiselle 10 kilsan vaunulenkille tonne räntäsateeseen sellaisella Havuja Perkele -asenteella. Ehkä se auttaa mua enempi tässä projektissa kun koneella istuminen :)

2 kommenttia:

  1. Ei viikossa kerkiä ihmeitä tapahtumaan :) Nyt vaan annat aikaa niin kyllä se keho tajuaa tulla sieltä perästä mukana :)

    Tsemppiä!

    -Kaukaa Kaunis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kannustuksesta. Mukana vielä ollaan, eikä tulis mieleeni luovuttaa nyt, vaikkei eka viikko ihan toivottua tulosta tuonutkaan. Eteenpäin vaan niin vielä ne kilot mustakin rapisee.

      Poista