torstai 20. maaliskuuta 2014

Vuosi synnytyksen jälkeen

Meidän vauva täytti tiistaina vuoden. Voikos häntä enää sanoa vauvaksi vai onko hän nyt taapero? Meillä juhlitaan synttäreitä tulevana lauantaina suuren sukulaisjoukkion kanssa. Mua koitellaan lähipäivinä siis urakalla, kun saan leipoa erilaisia kakkuja ja suolaisia piirakoita, ja sitten katsella kun herkut menee muihin suihin. Toivottavasti menee, ettei jää mulle kiusaksi. Pitää postailla sit viikonloppuna kuin mun kävi.

Vaikka on kiva tehdä kaikkee synttärivalmisteluja, niin mulla on silti vähän apeat fiilikset. Pikkuinen kasvaa niin hurjaa vauhtia ja mun pitäisi luopua nyt imetyksestäkin. On vähän haikeeta luopua siitä yhteisestä rauhallisesta hetkestä. Pikkukakkosta ei päästä yrittämäänkään ennenkuin lopetan ekan kohdalta imetyksen, joten paras se on tässä kohtaa tehdä.

Mun fiiliksiä ei kohenna yhtään se, ettei mun paino on vähentynyt yhtään viimeisen viikon aikana. Tai kyllähän se tankkauspäivän jälkeen nousi hurjasti ja laski siitä takaisin ennalleen, mutta silti viikko tuntuu menneen vähän hukkaan, kun mitään edistystä ei ole tapahtunut. Täytyy vaan muistaa, että vuoden alusta mun paino on kuitenkin tippunut jo 6,4 kiloa, mikä ei oo musta ollenkaan huono saldo.

Vauvan syntymän jälkeen olen kuitenkin tiputtanut yli 30 kiloa.

Onhan tässä onneksi aika paljon muutosta tapahtunut. Vielä on kuitenkin matkaa tavoitteeseen. Tässä yksi netistä bongattu esimerkillinen mamma. Tohon on hyvä pyrkiä.




2 kommenttia:

  1. Voi mahdoton mikä vauvamasu! Todella hyvin olet palautunut, tuo alapuolen kuva on ehkä vähän...Noh, vaatii ihan sairaasti töitä! Plus että minulla linea alba on palutumatta raskauksien jäljiltä ja pömpötystähän siitä seuraa. Seliseli:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No onhan toi malli tosiaan aikas kaukaa haettu esimerkki, mut suunta nyt ainakin oikee :))
      Meikäläisellä edelleen on leikkausarven päällä roikkuva pussi, mutta kuulemma kyllä sekin on mahdollista saada kiristymään ennalleen kun vaan jaksan jumpata tarpeeksi.
      Tsempit meille!

      Poista