tiistai 20. lokakuuta 2015

Kevyttä kotiruokaa ja pieniä herkkuja

Mä en vielä ainakaan ole innostunut laittamaan joka postaukseen ruokakuvia, mutta oon kyllä kuvannut mun viime viikon annoksia, joten tässä kaikille kerralla ruokakuvapläjäys.

Kanaa ja keitettyjä perunoita

Mähän kokeilin joku aika sitten superdieettiä eikä siitä tullut mitään kun imetän vielä. Muutenkin sapetti, etten voinut syödä samaa ruokaa kun muu perhe ja ruoanlaittoon meni tuplasti aikaa. Päädyin siihen, että koko perhe syököön samaa ruokaa. Itse koitan pitää lämpösen ruoan osalta annoskoot kurissa lataamalla lautasen kukkuralleen salaattia.

Pastaa jauhelijakastikkeella ja juustoraastetta

Taas kanaa ja hieman palaneita BBQ-kasviksia

Oon yrittänyt tehdä vähän kevyempiä ruokia tai ainakin terveellisiä. Teen ihan tavallista kotiruokaa, mikä maistuu koko perheelle. Itse sitten syön hieman Patrick Borgin rentoa painonhallintaa -ajatuksella ottamatta turhaa stressiä jokaisesta murusesta. Arvioin ruokien painot noin suunnilleen ja kirjaan sulamoon kätevästi puhelimella. Toistaiseksi mun päivän safkojen kalorit on pysyneet siinä 1600 kalorin tietämillä, eikä silti ole kertaakaan tullut nälkä tai pahoja mielitekoja.

Kaalilaatikkoa ja puolukkahilloa

Kinkkukiusausta, johon oon laittanut pussillinen herne-maissi-paprikaa sekaan

Aamuisin mä syön lähes aina smoothien. Vain harvoissa tapauksissa teen puuron Bullin ohjeen mukaan. Puuro on kyllä hyvää sekin, mutta noi smoothiet on suorastaan herkkua. Teen muuten sellaisen usein iltapalaksikin eikä vieläkään ole alkanut tökkimään.

I love!


Joka päivä syön 4-5 annosta. Aamu- ja iltapalan, 2 lämmintä ateriaa ja joskus jotain välipalaakin tai jälkiruokaa. Hernekeiton jälkkärinä söin kaksi lettua mansikkahillolla ja lisäksi leivoin pikkumuffineita, kun leipominen vaan on niin kivaa. Eipä tullut pienintäkään morkkista. Itse asiassa tuli jopa voittajaolo, kun pysyin kohtuudessa kunnon ahmimisen sijasta.

Kinkkuvoileipiä (kaksi, koska yhdestä tulisi vaan paha mieli)

Avainsanat tämän dieetin suhteen kohtuus, ateriarytmi ja vesi. Vettä mä juon tuopeittain päivän mittaan 3-4 litraa. Mä muuten joudun käymään useammin vessassa kun viimeisilläni raskaana :) Ilmeisesti siinä sivussa rasva palaa ja taas tänään vaaka notkahti pykälän alaspäin.

Lisäsin tuonne blogin alalaitaan painotickerin, mistä voitte seurata mun laihiksen edistystä helpommin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti