tiistai 11. helmikuuta 2014

Aamuaerobinen



Nyt on sekin ihme tapahtunut. Minä kävin aamulenkillä. Edellisestä kerrasta on kulunut aikas monta vuotta, jolloin totesin ettei sellainen hulluttelu sovi mulle alkuunkaan. Jutta Gustavsberg ja muut fitnesstyypit kovasti kehuu aamuaerobisen rasvaa polttavaa vaikutusta, mutta mulla vaan on ollut hirveesti tekosyitä, miksen voisi mennä:

Äiti tarvii niin unta, eikä todellakaan voi herätä aikaisin lenkille. Olen aamu-uninen muutenkin, miksi kiusaisin itseäni? Ihan turha mennä aamulla, illalla kävelylle tulee lähdettyä kuitenkin. Lapsen normaaleja rutiineja ei saa sotkea. Lenkillä tulee huono olo ja vessahätäkin kiusaa koko matkan. Ja lista senkun jatkuu. Tänään nukuin ihan normaalisti siihen asti kun Hugokin. Toimitin kaikki arkiaamun rutiinit kuten tavallista, paitsi etten itse syönyt aamupalaa. Kun sitten ipana oli syötetty ja puettu mä lähdin lykkäämään vaunuja 30 minuutiksi ulos. Ei se ollutkaan yhtään hirveetä tai mahdotonta. Ja sanonpa vaan, että se aamupuuro puhumattakaan aamukahvista maistui vielä normaaliakin herkullisemmalta lenkin jälkeen.


Kurakelin lenkkarit on aika must-juttu. Omani on Haltin, ihan superhyvät ja kivan väriset.

Jutta G. mainitsi jossain iltsikan jutussa, että kolmekin aamulenkkiä viikossa saisi jo ihmeitä aikaan. Rauhallinen tempo riittää, ja sopiva aika on 30-60 minuuttia. Hei kyllä kiireisinkin ja väsyneinkin äiti tähän pystyy. Odotan kyllä innolla vaikutuksia about kuukauden parin kokeilun jälkeen. Mä olen lenkin jälkeen todella ylpeä itsestäni :)


Meillä oli lenkillä sitä paitsi kivaa. Vaikka taivaalta satoi tiskirättejä. Napero vaikutti tyytyväiseltä, ja huuteli kannustushuutoja ohiajaville autoille ja toisille lenkkeilijöille. Itselle tuli tosi reipas olo ja sain enempi virtaa tähän päivään.


Nää kuvat on eiliseltä ihan päivälenkiltä. Mulla meni eilen ihan kivasti syömiset ja liikkumiset.

Aamiainen: kaurapuuro normaalein lisukkein.
Lounas: kalaa, kasviksia, perunaa, salaattia ja raejuustoa.
Välipala: Skyr - uuniomena. Ootteko maistaneet, on todella hyvää.
Päivällinen -> Iltapala: Maitorahka - banaani - ruusunmarjakeitto - pellavarouhe - smoothie. Mulla meni salilla niin pitkään, ettei puol ysiltä enää kehdannut syödä isoa ateriaa, joten smoothie sai toimia mun illallisena.

Iltapäivällä vaunulenkki 55 minuuttia reipasta kävelyä.
Illalla salille, 35 minuuttia ja perään 30 minuutin spinning ikäänkuin loppuverkaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti