tiistai 25. helmikuuta 2014

Normaalipainossa!

Wuhuu! Tänään sitten onnistuin saavuttamaan painorintamalla mun seuraavan pienen välitavoitteen, eli normaalipainon. Ihan huippua. Ihmettelen oikein, miten nää nyt on lähteneet niin helposti, kun en ole oikein ikinä aiemmin onnistunut tiputtamaan suunnilleen kahta kiloa enempää. Oon ihan fiiliksissä.



Mun kokonaissaldo sieltä tammikuusta on nyt 4,5 kiloa. Kukaan ei ole vielä huomannut mitään. No ehkä itse olen, mutta esim mies ei ole kommentoinut hoikistunutta olemusta. Mä olen 173 senttiä pitkä, eikä mun varressa tuollainen lukema vielä näy missään. Vaatekoko on ennallaan.

Seuraava minitavoite on asetettu sitten 1,8 kilon päähän. Muistan olleeni siinä painossa edellisellä Irlannin reissullani vuonna 2006. Olemme miehen kanssa lähdössä sinne kesällä uudelleen.



 Tämänhetkinen kunto näkyy jotenkin kuvissa. Mä en ikinä ole harjoitellut poseja, kuten varmaan huomaa.

Superdieettini sai lentävän lähdön 600 g pudotuksella. Ensimmäinen päivä meni suunnitellusti yhtä erroria lukuunottamatta. Laitoin treenin jälkeiseen salaattiannokseen nimittäin öljyä, mitä ei ois saanut käyttää kun lepopäivänä. Tein kuin teinkin siis eilen salitreenin pyllylle ja reisille. Muita huomioita itelleni ekasta päivästä:

  • Päänsärkyä, kun ei voi juoda kahvia maidolla. Minun tapauksessa ei kahvia lainkaan.
  • Hetkellisesti kaamea nälkä, suurista annoksista huolimatta. Vesi taisi auttaa tähän ennen kuin sai seuraavan annoksen.
  • Paleli. Palelu on kyllä sietämätöntä, eikun paljon vaatetta päälle
  • Ruokarytmin hakusessa. Mulla aamiainen usein menee aika pitkäksi, koska hoidan vauvan ensin ja käyn vielä mahdolisesti sen jälkeen aamulenkilläkin. Jos pidän 3-4 tunnin ruokavälit, se viimeinen ateria tulee tosi tosi myöhään. Eilen klo 23. Siis hieman lyhyemmätkin  ruokavälit tosiaan riittäisi.

Toinen päivä alkaa olla pulkassa ja sujui jo paremmin. Mullahan oli valmiiksi paahdettuja annoksiakin jääkaapissa, joten ruoanlaittoon ei mennyt ihan niin paljoa aikaa. Aamun iloisen vaakalukeman jälkeen vedin aamiaissmoothien. Lounaaksi kanaa ja paljon vihreetä. Paahdoin sipulia ja paprikaa pannulla ilman rasvaa. Lisäksi keitin ruusukaalia. Sain vähän enemmän jotain lämmintä ruokaa lautaselleni. Illalliseksi kalaa ja pastaa, myöskin vihreillä lisukkeilla.


Toi Lidlin appelsiinimehupullo on mulla vesipullona. On sitten helpompi seurata, että tulee juotua tarpeeksi vettä.


Tänään tein sitten yläkroppaan painottuvan kotitreenin. Kävi niin hauskasti, ettei meidän napero oikein nukkunut kunnon päikkäreitä, joten hän sitten jumppaili mamman kanssa. Koitin noudattaa kyllä ohjetta niin tarkasti kun vintiö antoi periksi. Pull-overeita tehdessä napero meinaan takerui mun hiuksiin ja alkoi pureskella mun nenää. Siihen kohtaa treeniä tuli ohjelmaan kuulumaton tauko :))

Sit vielä vähän treenivaateasiaa. Mähän tilasin itselleni palkinnoksi Gazozilta yhden koon housut sekä uudet salihanskat. Ne housut mahtuu!!! Okei, vähän jotkut saumat tuossa masun kohdalla kinnaa, muttei kovin pahasti. Pienet sille. Näistä tulee täydelliset.



Mulla ois vielä iltapala syömättä ja sen jälkeen uni kutsuu. Huomenna uusi päivä. Ja uusi aamuaerobinen. Kivaa. Onpa kiva olla näin innostunut tästä kuuden viikon rutistuksesta.

2 kommenttia:

  1. Upeeta, onnea!

    Mullakin toi samainen lidlin mehupullo vesipullona. Kätevän kokoinen :)

    -Kaukaa Kaunis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on. Se pitäisi sitten täyttää neljä kertaa päivässä, niin tulee laihduttajalle sopiva satsi juotua. Vessassa saa juosta ihan koko ajan.

      Poista