maanantai 24. helmikuuta 2014

Lisää vauhtia laihdutukseen

Moi,

Laihdutusprojektini on sujunut yllättävän hyvin tähän saakka. Olen ollut dieetillä nyt tasan 6 viikkoa. Sinä aikana paino on pudonnut 3,9 kg. Ruokavaliossa pysyminen on ollut muutamaa repsahdusta lukuunottamatta aika helppoa. Johtuisko siitä, että mä huolehdin hyvin hyvin runsaasta kasvisten syönnistä ja lisään joka aterialle hyvää rasvaa ja jonkin proteiinin lähteen. Verensokeri on pysynyt tasaisena, enkä oo joutunut kamaliin kiusauksiin. Itsekuriahan mulla ei kuitenkaan ois.

Vaikka oon tähän astiseen suoritukseen älyttömän tyytyväinen, niin lisäboosti ei koskaan ole pahasta. Ja lisäksi mä aloin jo kaivata vaihtelua mun dieettiini. Minä siis osallistun nyt superdieettiin. Jos tästä ei tuukaan mitään, niin nolottaa kertoo SD:stä julkisesti. Toisaalta tää blogi on nyt yksi syy lisää pitää huoli SD:llä pysymisestä.


Aamulla mulla kello herätti aamuaerobiselle. Olin sitten onnistunut laittamaan torkun pois päältä, ja tuntia myöhemmin nukuin edelleen, kun mies alkoi tehdä lähtöä töihin. Lenkistä yksin ei siis tullut mitään, mutta olihan mulla tilaisuus heti kun vauva oli herännyt ja puettu. Kävin naperon kanssa siis aamusta kärrykävelyllä kaamean nälän kurniessa.


Toivoin SD:ltä vaihtelua mun nykyiseen ruokavalioon ja ainakin aamiainen oli tosi herkullinen uutuus. No olenhan mä smoothieta tehnyt aiemminkin, mutta lesitiiniä öljystä puhumattakaan en ole koskaan smoothien sekaan laittanut. Ennen kuin nyt. Pääsääntöisesti tähän siis meni rahkaa, marjoja, marjakeittoa, hyvää rasvaa sekä kuitua. Tuli ihanan kirpsakka, mutta samalla paksu ja pehmoinen vaahto.


Namnam. Mulla ei tule olemaan mitään ongelmaa vetää tällaisia aamupalaksi jatkossakin lähiaikoina.


Lounaan kanssa piti jo vähän vaivata päätään, jotta sain sallituista aineksista jotain kivaa aikaiseksi. Mä oisin ihan kauheesti kaivannut muitakin kun vihreitä vihanneksia lautaselleni. Mutta vihreillä mennään. Sipulia sai onneksi paahtaa annokseen. Kaveriksi kanaa ja raejuustoa. Käytin tosi paljon pippuria ja öljylorauksen jälkeen sotkin annoksen perinpohjaisesti, että kaikki maut tarttui sopivasti jokaiseen suupalaan. Olin yllättynyt siitä, kuinka herkullinen annoksesta tuli.

Ikävä puoli tässä oli se, että ei multa oikein nälkä lähtenyt. Onneksi nyt mun ateriasta on kulunut jo 2,5 tuntia, ja saan syödä taas lisää :))


Illalla pitäisi tehdä salitreeni. Tai kotitreeni. En tiedä pääsenkö salille, kun toinen automme ja huollossa ja mies vei sen ehjän. Joka tapauksessa ajattelin aloittaa viikon treenipäivällä, ettei vahingossakaan tule sitä tilannetta, että treenit tuppaisi jäämään ryppääksi loppuviikkoon.

Mä en ole koskaan ollut SD:llä, ja olen kyllä netistä lukenut kommentteja puolesta ja vastaan. Mä kuitenkin uskon, että ohjeita noudattamalla mulla on hyvät tsäänssit saada taas jokunen kilo pois. Ja niistä 49 euroa on naurettavan pieni summa. Wish me Luck!

2 kommenttia:

  1. Ruoka ainakin näyttää todella herkulliselta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti. Mä en oikeen osaa suhtautua ruokaan polttoaineena (enkä haluakaan), vaan haluan ruoan sekä maistuvan että näyttävän hyvältä. Toistaiseksi on onnistunut vaikka superdieetillä olenkin. Luulin homman olevan jotenkin paljon vaikeempaa ja että joutuisin luopumaan hyvästä ruoasta kuudeksi viikoksi kokonaan. Onneksi en ja ilokseni huomasin, ettei SD todellakaan ole mikään kitudieetti.

      Poista