lauantai 15. helmikuuta 2014

Miksi haluan laihtua

WARNING! EI herkille katsojille. Seuraa valottavaa todistusaineistoa kelmeistä vatsamakkaroistani. Alaspäin selaaminen omalla vastuulla.

*****

Jostain olen ollut lukevinani, että laihduttajan pitäisi tietää miksi haluaa laihtua ja asettaa itselleen konkreettisia tavoitteita, jotta hänellä olisi parhaimmat mahdollisuudet onnistua. Mulle syyt on olleet aina vähän sellaisia puolivillaisia, kuten haluan olla terveempi, kovempikuntoinen ja näyttää paremmalta. Mutta faktat kuitenkin on sellaiset että mä olen jo terve ja aika hyväkuntoinen, sillä ylipainoisenakin olen liikunnallinen. Ja loppujen lopuksi en pidä peilikuvaani ollenkaan pahannäköisenä. Näytän mielestäni ihan tavalliselta ja sopivalta, ainakin vaatteet päällä. Mä todellakin tarvitsen paljon konkreettisempia tavoitteita ja syitä laihduttamiselle.


Ihan jees, eikö? Vähän on mahaa, mutta sopivissa vaatteissa mitäs sen on väliä?


Se ihan ylivoimaisesti tärkein syy on näyttää hyvältä myös bikineissä. Mä en pysty laittamaan tänne kuvia mun tän hetkisestä bikinikunnosta (vaikka sellaisia kuvia otinkin), mutta tässä pari karmivaa otosta mun pahimmasta ongelma-alueesta eli vatsasta. Jaiks!


Joo olen tiikeriemo ja ylpeä juovistaan. So NOT!!!! Mun vatsani on todella todella pahasti arpeentunut raskauden jäljiltä. Juovia pahempi juttu on kuitenkin koko vatsan alueen "pehmeys". En tiedä miten suomentaisin englannin kielen Wobbly Bits. Mulle tulee omasta massustani mieleen vaan pätkä Bridget Jonesista. Onneksi sentään pystyn useimmiten nauramaan asialle, mutta kyllä välillä itkettääkin.


Iho ei ole palautunut vaan se on kurttuinen ja vatsa kuin pehmoinen etureppu kuten kuvasta näkyy. Siitä mä haluan eroon. Ensi kesään mennessä. Se on minun tavoitteeni. Olen puhunut.

Pari välitavoitetta on myös hyvä kirjata ylös. Miksei tähän julkisesti.

  • Haluan saavuttaa painon, jossa olin ennen raskautta (siihen matkaa enää 200g)
  • Haluan saavuttaa myös vaatekoon, jossa olin ennen raskautta. Siihen on matkaa hitosti enemmän. Arvelisin että viitisen kiloa tai/ja lukemattomia tunteja salilla/lenkkipolulla. 
  • Haluan saavuttaa normaalipainon, eli BMI 25 tai alle (siihen enää 1200g)
  • Haluan normaalin rasvaprosentin 18-25%. En ole vielä uskaltautunut kehonkoostumusmittaukseen omalla salillani, mutta kuva kertoo, että siitä ollaan toooodella kaukana.
  • Haluan alle 80 sentin vyötärönympäryksen. Nykyisellä mä sain ihan hirveet moitteet terkkarilta 2 kk synnytyksen jälkeen (ja edelleen samoissa mitoissa mennään). Eikä ihme. En todellakaan tiedä, kuinka hitosti mun on tehtävä töitä tämän eteen. Veikkaisin, että ainakin 10 kiloa ennenkuin vyötäröstä lähtee melkein 20 senttiä. Ja tuhansia vatsarutistuksia.

 
 
Toistaiseksi mä en haaveile sixpackista. Ei kun haaveilen, mutta sitä ennen tässä on paljon isompia tavoitteita saavutettavana. Tänään kävin heti aamusta lenkillä. Juoksin rauhallisella temmolla kolme varttia. Luulis ainenvaihdunnan taas saaneen vähän boostia ja muutaman gramman rasvaa saaneen kyytiä. Toivottavasti.


Väsyneenä ja tyytyväisenä lenkin jälkeen. Erinomainen tapa aloittaa viikonloppu.







2 kommenttia:

  1. Sä oot ollu reipas ja ennen kaikkea rohkea kun heitit kuvia kehiin ongelma alueesta. Mä en "uskaltais" ja sen takia mulla ei omaa blogia olekaan. Jotenkin musta noi kuvat kuuluu hyvään blogiin, se tekee koko jutusta paljon mielenkiintoisempaa ja jollakin tavalla todellista. Jään kyllä ehdottomasti sinua seuraamaan. Paljon tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti tsempistä. Joo samaa mieltä, että hyviin blogeihin kuuluu noi raatorehelliset kuvatkin :) Toivottavasti parin kuukauden päästä näyttää jo vähän paremmalta.

      Poista