lauantai 15. helmikuuta 2014

Onnistumisen iloa

Tässä tulee postaus meidän eilisistä ystävänpäivän kekkereistä. Mulla on niin hyvä mieli siitä, että mä onnistuin hillitsemään itseni ja tekemään viisaita valintoja illan sapuskojen kanssa. Hyvä minä!

Rehellisestä sanottuna olin kyllä miettinyt paljonkin, että mitä laittaisin tarjolle, jotta ruoat sopisivat omaankin dieettiini. Sapuskan piti olla sopivaa laihduttajalle (siis minulle), raskaana olevalle ystävälleni, hänen kahdelle pienelle lapselleen ja vieläpä kahdelle raavaalle miehelle. Siis jotain ruokaisaa, monipuolista, herkkuja, terveellistä ja kevyttä... Apua. Tähän mä päädyin.


Siis kanapastasalaattia. Erilaisia miedon makuisia pitsoja. Tivoli-keksejä sekä pullava-pitko. Ja sitten vielä raikas hedelmäsalaatti. Eilen kattaus oli vähän kauniimpi, otin kuvat äsken kun laitoin itselleni eilistä lounaaksi.


Mä otin rehellisesti eilen ihan vaan muutaman palasen pitsaa, jotka mieheni oli leikannut lapsia varten about tulitikkurasian kokoisiksi. Ja sitten lisäksi hullun kasan kanasalaattia, että nälkä lähti. Ja siinä syödessäni tajusin, että se salaatti ihan oikeesti oli mielestäni paljon paremman makuista kuin se pitsa. Vitsit miten iloinen olin Ahaa-elämyksestäni. Kun muut otti lisää pitsaa, mä mätin lautaselle lisää sitä salaattia.


Lapsille tietty piti olla jotain hyvääkin tarjolla ja miksei aikuisillekin kahvin kanssa. Ihan pelkästään muksuja varten ostin Tivoli-keksejä. Ne taiskin olla aika hitti, mutta vielä jäi muutama keksi jäljelle mun kiusaksi. Ostin kanssa pullapitkon. Jos oisin leiponut itse, en ois voinut vastustaa tuoreen pullan tuoksua, mutta tällaisen valmiin pitkon suhteen oli helpompi olla tiukkana. En ottanut yhtäkään keksiä enkä yhtäkään palaa pullaa. Kaikkein ällistyttävintä tässä oli se, ettei mun edes tehnyt mieli niitä. Otin itselleni terveellisesti hedelmäsalaattia, mikä olikin tosi hyvää kuten aina.  -> Huomio itselle: kantsii tehdä hedelmäsalaattia hieman useammin pahimpaan makean nälkään.

Olen aivan tajuttoman ylpeä itsestäni eilisen onnistumisen jälkeen. Wau! Nyt pitää kyllä heittää pullanjämät pian pakkaseen tai tuputtaa miehelle, etten sortuisi tänäkin viikonloppuna.

Ihanaa viikonloppua kaikille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti