keskiviikko 12. helmikuuta 2014

Omnomnom

Mä oon taas viikonlopun jälkeen onnistunut noudattamaan sovellettua dieettiäni kolme päivää onnistuneesti. Mulla siis on PT:n laatima dieetti, mutta koska haluan syödä vähän vaihtelevimmin niin en noudata dieettiäni kirjaimellisesti oikeestaan ikinä. Kasviksia siis syön hurjan paljon, koska mä haluun toteuttaa tän elämäntaparempan ilman nälkää. Eihän nälkäkuurista mitenkään koskaan voisi tulla pysyvää tapaa. Ja toisekseen haluan syödä samoja ruokia kun perheenikin, eli siis muutakin kuin grillattua kanaa.

Eilen sen aamulenkin ja tavisaamiaisen jälkeen lautaselleni eksyi lounaaksi tällaista hyvää.


Siis lohta, riisiä, uunijuureksia ja salaattia raejuustolla. Päivällä meni banaaniruusunmarjasmoothie naamariin. Oli vähän vetämätön olo, ettei eiliselle sitten tullut muuta treeniä kun se 30 min aamulenkki. Illalliseksi mä tein miehelle lasagnea, mutta halusin sitä sit itsekin. Eli illalla mun lautaselta löytyi lasagnea, kasvissekoitusta ja salaattia raejuustolla.

Lasagne ei tosiaan ollut mikään kevytversio, vaan todella tuhtia kamaa juustokuorrutuksineen. Ennen nukkumaan menoa söin vielä purkin Skyr-rahkaa. Nam. Tänään silti olo oli ihan normaali, ei pahemmin turvottanut onneksi.



Kävin tänäänkin aamulla lenkillä. Oli oikeestaan pakko, koska maito oli loppu ja aamu ei vaan lähde käyntiin ilman kahvia maidolla. Eli siis lähdettiin naperon kanssa taas puolen tunnin reippaalle vaunulenkille ja tultiin sitten lähikaupan kautta kotiin.


Aamiaiseksi meni puuroa. Taas. Lounaaksi paistoin kanaa, ja lisukkeeksi eilistä riisiä ja kasviksia. Oli vähän kuivahko annos, tämä olikin aika lähellä sitä mitä mun ruokavaliossa oikeesti neuvotaan. Mun oli tarkoitus tehdä vähän kotijumppaa vauvan nukkuessa, mutta pikkuiselta jäi päiväunet niin lyhyiksi, etten mä kerinnyt kun kantaa jumppamaton esiin. Onneksi illalla mentiin taas uimahallille vauvauintiin. Se nyt ei varsinaisesti mitään treeniä ole, pikemminkin sellaista kylpylämeininkiä. Ipanalla oli kivaa, aika vekkuli ilme ikuistui tähän.



Iltapalaksi tai illalliseksi tein ruokaisan salaatin, johon laitoin lohta, pastaa, avokadoa ja pähkinöitä. Tuli niin superia, vaikka itse sanonkin. Oisin voinut vetää tätä monta lautasellista. Tuli päivän hyvät rasvat ainakin saatua. 

Meillä meni iltatoimet vähän pitkäksi tänään, ja Hugo-poloinen itkeskeli väsymystään kovasti äsken. Koitettiin kyllä nopeesti tehdä iltapuurot ja iltapesut, mutta silti sen huudon jälkeen huomasin oman stressitasoni olevan ihan katossa. Ja harmittaa, kun en edes nähnyt tän kertaista Superdieetti-jaksoa jonkun tyhmän lätkämatsin takia. Nyt tekee koko ajan mieli mässätä, herkutella, lähteä jopa lähi-Siwaan ostamaan karkkia. En saa!!! Jospa tää blogi pelastais mut tän kerran.

2 kommenttia:

  1. Kovasti tsemppiä!
    Täällä kamppailaan hillittömästä sokeririippuvuudesta. Koin viime viikonloppuna "heräämisen" ja jotenkin havahduin siihen, että minun täytyy vähentää sokerin käyttöä. Päivittäiseen käyttööni kuuluu kokis ja karkit. Maanantaina päätin ryhdistäytyä ja hyvin on mennyt viikko, kunhan vaan muistaa syödä säännöllisesti niin mieliteot pysyvät kurissa. Tänään menin töistä suoraan kauppaan ja matkaan tarttu pätkis päivällisen jäätyä välistä. Tuo pätkis kyllä riitti hyvin ja voi juku, että se maistu hyvälle :) Normisti olisin vetänyt pätkis-pussin eli jotain positiivistä. Minun pitää aina välillä muistuttaa itselleni ettei kilot ole ihan hetkessä tullut, joten kyllä se aikaa ottaa että ne lähtee. Jos skarppina pysyy niin varmasti näkyy myös kropassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei loistavaa. Yksi patukka on aika pientä verrattuna pussilliseen suklaalevystä puhumattakaan. Mä tunnustan myös olevani melkoinen sokerihiiri. Mun kompastuskiviin ei kuulu sipsit tai hampurilaisateriat, mutta karkki, jäätelö ja leivonnaiset on mulle todellisia haasteita. Saman olen huomannut, että säännöllisen ateriarytmin kun pitää ja syö riittävästi oikeeta ruokaa, niin mieliteot jää paljon vähemmälle. Tsemppiä sinulle. Ja kiitos kun eksyit tänne ja jätit kommentin :)

      Poista