lauantai 8. helmikuuta 2014

Laihdutusblogi

Mä oon tässä hetken seurffaillut koneella ja koittanut löytää kivoja laihdutusblogeja. Miksi tuntuu, että sellaisia on niin kovin vaikee löytää. Varmaan ne kirjoittajat on joko saavuttaneet laihdutustavoitteensa tai sitten epäonnistuneet ja lopettaneet koko bloggauksen. Ehkä yksi syy on kanssa se, ettei siitä laihduttamisesta nyt vaan riitä joka päivälle mitään postattavaa. Päivästä toiseen sitä liikkuu ja tekee ruoan suhteen fiksuja valintoja ja paino putoo siellä taustalla hitaasti jos kaikki menee suunnitellusti. Ei oo kovin jännittävää. Oikeestaan niistä epäonnistumisista saa paljon mehukkaampia juttuja aikaiseksi.

Mun eilinen oli vissiin aika tyypillinen laihduttajalle. Päivän ateriat tässä kuvina.


Aamiaisherkku kuten aina. Kaurapuuroa, soijalesitiinirakeita, raejuustoa ja mustikoita. Kahvia.
Fiilikset erinomaiset koska paino pudonnut aamupunnituksella kivasti ja poika (kuin myös äiti) nukkunut yhden 7 tunnin pätkän.

Lounaaksi hirvenlihaa, lämpimiä kasviksia, salaattia raejuustolla oliiviöljyllä ja pippurilla sekä hieman Lidlin jugurtti-perunasalaattia. Toi perunasalaatti on minusta hyvää ja sopivaa vaihtelua peruspotuille, vaikkei niin kevyttä olekaan. Pihvit on tehty hirven paistilihasta, mitä rasvattomampaa lihaa tuskin onkaan. Toki marinoin sen öljyssä ja paistoin voissa, maku oli taivaallinen.

Fiilikset edelleen energiset, ja kävin pikkuisen ulkona kävelemässä rattaita työntäen. Jalat tuntui vähän väsyneiltä, mutta ulkoilmassa sitä ei juurikaan huomannut.


Välipalaksi tein smoothien, johon tuli rahkaa, puolikas banaani, mustikoita, rasvatonta maitoa ja pellavarouhetta. En olekaan aiemmin huomannut, että se pellavarouhe "suurustaa" tuon smoothien todella paksuksi "vaahdoksi", jos annoksen antaa hetken aikaa seistä.

Smoothien vedettyäni lähdin suunnitellusti muksu kainalossa salille. Kevyen alkulämmön jälkeen ohjelmani oli tällainen:

  • Jalkakyykky 
  • Maastaveto
  • Alatalja
  • Pystypunnerrus
  • Penkkipunnerrus
  • Habat käsipainoilla
  • Ojentajadippi 
  • Vatsarutistukset
  • Selänojennukset
Loppuun vielä verkka juoksumatolla. Aina tuota ohjelmaa tehdessäni mulla kaikki noi käsi- ja olkapääjutut tökkii. Mun ohjelmassa on niitä tarkoituksella paljon, koska mulla on luonnostaan alavartalossa paljon enemmän voimaa ja lihaksissakin kivasti muotoa jo valmiiksi (tai ainakin oli ennen raskautta). Mutta kädet mulla on onnettoman heikot. Vaikka tuota 10 kilon punttia kanniskelenkin päivittäin. Joka tapauksessa tuon saliohjelman läpi tekeminen on usein ihan tervan juontia. Sisulla läpi vaan, mutta tylsää se on. Treenin jälkeen palkkari ja sit saunaan rauhassa.



Kotona sitten päivälliseksi söin lohta, johon mä en laita mausteeksi muuta kuin sitruunapippuria, mutta sitä sitten todella reilusti. Kaveriksi vähän perunaa, uunijuureksia (mun herkkua) ja salaatti samoilla lisukkeilla. 

Tähän asti kaikki meni nappiin ja leikittiin lapsen kanssa vielä illalla muutama tunti ennenkuin pieni meni nukkumaan. Mun oma olo vaan iltaa kohti muuttui koko ajan nihkeemmäksi. Ei mua yhdeksän aikaan vielä väsyttänyt, mutta keho oli totaalisen väsynyt. Oli tosi vetämätön olo. Jotenkin järkeilin itsekseni, että olen liikkunut 5 päivänä perättäin, joten kehoni kaipaa nyt lepoa ja ravintoa palautuakseen. Mä olisin siis voinut ottaa vaikka rahkan, mutta fiilikset oli jotenkin maassa, niin päätinpä ottaa suklaajäätelöä. SUKLAAJÄÄTELÖÄ! WTF!?!?! Tää ei siis tosiaan kuulunut suunnitelmiin. Enkä mä oikeen ole hyvä tuossa kohtuudessa, joten söin sitä suklaajätelöä aika paljon lisääkin ja pahemmaksi vaan meni, kun bongasin pakastimesta myös pullaa. Mun iltapala siis oli suklaajäätelöä ja pullaa, joista en kerinnyt kuvia ottamaan ennenkuin ne meni suuhun. Kaikkihan kyllä tietää miltä ne näyttää. 

Tällaista se laihduttaminen on mulla aina. Repsahduksia sattuu vaikka olen niin päättänyt, että nyt ne kilot lähtee. Päätöksessä pysyminen on kyllä hitosti hankalampaa kun päätöksen tekeminen. Tänä aamuna ei ois tehnyt mieli puuroa, ja lounaallakin oisin mieluummin syönyt vaikka leipää kun tehnyt salaattia ja kunnon ruokaa. Mietin päässäni, ettei yksi repsahdus haittaa ja nyt pysy siinä päätöksessä. PYSY PÄÄTÖKSESSÄ!!! Ja toistaiseksi olen pysynyt. Ja nyt taas fiilikset on aika hyvät.

Jos mä jotain tästä opin, niin lepopäivät on pakollisia ja kun väsyttää, niin mennään nukkumaan. Vaikka sitten pojan kanssa yhtä aikaa silloin iltaysiltä. Eikä suklaajäätelöä kannata enää ostaa pakastimeen :)

Ihanaa viikonloppua. Jos jollakin lukijalla on vinkata hyviä tai omia laihdutusblogeja niin pistäkää kommentti boksiin. Thanx!

2 kommenttia:

  1. Löysin juuri blogisi, en kyllä muista minkä blogin kautta mutta anyway. Hyvältä näytät ja repsahduksethan vaan kuuluu elämään. Ihanaa kun olet rehellinen, se tekee blogistasi aidon. Vinkkaan sinulle ehdottomasti oman suosikki blogini. Jenniellä on kaksi pientä lasta ja keopan kiinteytys projekti menossa. Hän on myös ehdottoman rehellinen ja sen takia häneen on helppo samaistua. Käy kurkkaamassa, mä olen koukussa.

    http://myprojectisme.fitfashion.fi/

    VastaaPoista
  2. Kiitos paljon vinkistä. Pitää ehdottomasti käydä tutustumassa tarkemmin. Oon selaillut noita fitfashionin blogeja vähän harmissani, kun kaikki ovat siellä jo valmiiksi niin fittejä tai ainakin tiukan näköisiä. TooBigToBeMe on niistä kyllä kerrassaan mahtava mun mielestä. Rupeenpa taas surffailemaan sinnepäin. Onko sinulla Kati omaa blogia jossain tai suunnitteilla?

    VastaaPoista