maanantai 17. helmikuuta 2014

Repsahdus ja kuinka siitä selvittiin

Mä oon kipee. Voi että miten sapettaa. En pääse treenaamaan, en jaksais tehdä kunnon ruokaa jne. Mä en edes kuulu niihin onnekkaisiin, joiden ruokahalu katoaisi flunssassa.

Lauantaina aamulenkin jälkeen olo alkoi heiketä ja siihen tuli sitten syötyä vähän hölmöjä juttuja. Niinkuin lasagnea, pullaa ja keksejä ja mitä nyt siihen parin tunnin repsahduskohtaukseen kerkisin. Oli muka niin kurja olo, että tarvitsin lohdutusta herkkujen muodossa. Voin kertoo, ettei se lohduttanut. Tuli vielä kurjempi olo, kun sorruin taas dieetistä. Edellisessa Jutta-jaksossa laihduttaja-Tiina kertoi, ettei tajuu miksi menee epäonnistuneen vaateostosreissun jälkeen Heseen vaikka pitäisi mennä salille. Tai miksi vaan vetää loput sipsit, vaikkei napaan enää mahdu. Mulla oli vissiin ihan samanlainen tilanne siinä lauantaina, en tosiaan osaa selittää mitä helv***ä tapahtui tai pikemminkin miksi toimin tällä tavalla. Miten mä voin olla niin selkärangaton, että hetialan syömään kun pieni vastoinkäyminen osuu kohdalle. Onneksi tajusin pahimman satsin jälkeen, että nyt menee taas päin hanuria ja tein korjausliikkeen heti. Ihan heti enkä vasta sauraavana aamuna. Ei tullut tehtyä enempää damaa koko loppuillan mättöfestien muodossa. Niinkuin siis aikaisemmin olisin todennäköisesti tehnyt. Lauantaina en sitten nauttinut enää mitään muuta kuin pari litraa vettä. Pieni voitto siis, repsahduksesta huolimatta.

Sunnuntaihin oon aika tyytyväinen. Sunnuntain saldo oli tällainen:

Aamiainen: puuro, raejuusto, soijalesitiinirae, mustikat ja marjakeitto, kahvi, appelsiinimehu
Lounas: kanapastasalaatti
Päivällinen: ihan pikkuisen lasagnea (onneksi se alkaa olla loppu) ja paljon lämpöisiä kasviksia
Iltapala: Banaani-mustikka-rahka-smoothie ja 10 pähkinää.



Liikunta: 1 tunnin kävelylenkki vaunujen kanssa lähimpään Lidliin ostamaan niitä pähkinöitä ja appelsiinimehua. Tuntui yllättävän hyvältä flunssasta huolimatta. Raikkaassa ilmassa oli selvästi niin paljon helpompi olla kun täällä kuivassa sisäilmassa.



Tänään flunssa vaivaa edelleen, mutta lapsen kanssa ollaan jotakuinkin reippaana taas touhuttu. Aamulenkki ois kyllä ollut ihan liikaa vaadittu, mutta saatan kohta lähteä hetkeksi kävelemään. Aamiaiseksi söin taas asianmukaisesti puuroa.


Ja äsken sitten tein täysin rasvattomasti ruokaa lounaaksi, vaikken oisi jaksanutkaan.




Vähän hassua, että mun PT:n tekemässä dieetissä kaikki safka paistetaan ilman rasvaa, ja kaikki tuotteet on niin vähärasvaisia kun ikinä. Silti joka aterialla salaattiin lorautetaan oliiviöljyä. No, rasvaa ei voi polttaa ilman että syö rasvaa. Nimenomaan hyvää rasvaa. Itse mä saatan lisäillä pähkinöitä tai avokadoa mun aterioille, koska enpä mä oikeesti sitä oliiviöljyä mun salaattiini kaipaa. Ja tässähän muutenkin opetellaan koko loppuelämän mittaista dieettiä, joten pitäähän siinä vaihtelua olla sen rasvankin suhteen.

Anyways, ennen pienen repsahduksen jälkeen mulla ois menny pieleen paitsi loppuilta, myös pari seuraava päivää jäätävän itseinhon vallassa. Nyt sen lyhyen repsahduksen jälkeen oonkin ollut jo hei pari päivää taas ruodussa. Eikä ruotuun palaaminen oikeestaan yhtään vaikeeta ollutkaan kun vaan söin taas omalla tavallani ohjeen mukana. Oonko mä siis oppinut jotain? Ei täydellistä mutta oon jälleen aika tyytyväinen itseeni. Hitaasti mennään mutta eteenpäin kuitenkin. Tsemppiä muillekin alkavaan viikkoon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti