tiistai 18. helmikuuta 2014

Arkiston kätköistä

Olen neljättä päivää kipeenä. Salille tai muuten liikkumaan ei edelleenkään ole mitään asiaa. Voi pylly. Enpä ois uskonut, että muakin jonain päivänä ottaa näin paljon päähän, etten pääse tekemään sitä pitkäveteistä käsipainotteista salitreeniäni. Jos joku ihmettelee, miksi mä hinkkaan niitä käsiä, vaikka isot peruskulutukseen vaikuttavat lihasryhmät on jossain ihan muualla, niin ehkä nämä valaisee asiaa.


Nämä molemmat kuvat löytyi vanhoista kuvakansioistani, ja on otettu suunnilleen silloin, kun aloitin treenin personal trainerin ohjeiden mukaan. Olin siis laihdutusurakan alussa. Muistan itkeneeni, kuin katsoin tuota ylempää kuvaa itsestäni pinkeissä alusvaatteissa. Olin mielestäni niin sikamaisen lihava. Ja valmis menemään vaikka syömälakkoon. Onneksi siis päädyin PT:n juttusille, jolla olikin ihan hyvää sanottavaa mun alakropasta. Painoa mulla taisi olla silloin ehkäpä jopa muutama kilo enemmän kuin nyt, mutta ne kilot oli aika sopivissa paikoissa. Joo, kyllähän tuossa kuvassa pehmeyttä on, mutta omasta mielestäni salilla tehnyt kyykyt ja spinningtunnit kyllä näkyy.

Tämä alempi kuva on otettu festareilla multa salaa mun kameralla. Muistan saaneeni jokusen kommentin aerobic-ohjaajan sääristä. Itse silloin ajattelin vaan, että voi kauheus kun mun jalat on paksut kuin tukit. Olihan ne, farkut kinnasi aina reisistä eikä edes omat wide-malliset ratsastussaappaani menneet mulle jalkaan. Mun olisi pitänyt älytä, että mun jalathan oli täyttä rautaa, eikä vaan keksiä jotain moitittavaa. Että sitä onkin osannut olla sokea ja aivan liian kriittinen omaa kroppaansa kohtaan. Haluun noi kintut takaisin, ja sitten lisää voimaa käsivarsiin.


Kuvat on siis kaiketi vuosilta 2009-2010, siis paljon ennen raskautta. Tänä päivänä mun kroppa näyttää joltain ihan muulta.

Takaisin tähän päivään. Dieetissä olen pysynyt, mutta ei tässä tuloksia tarvitse odotella flunssan aikana. Kävin tänään vaa'alla tarkistelemassa puolen viikon saldoa sitten viime lauantain. Tulos +400g. Hitto! Siis eipä toi nyt mitään, nesteitä on varmaan kertynyt kun en ole päässyt liikkumaan, mutta harmittaa silti. Olisi voinut mennä muutaman sata grammaa toiseen suuntaan. Kyllähän se motivaatiota syö kun tulosta ei tule. En voi muuta kuin toivoa, että kun lopulta paranen, niin tuo lukema muuttuukin pikaseen miinusmerkkiseksi. Nyt matkaa raskautta edeltäneeseen painoon - ensimmäiseen välitavoitteeseeni - on 600g.

Tän päivän safkat toistaiseksi: Tavanomainen aamupuurosettini ja paaaaljon kahvia. Ipana taitaa olla kans vähän kipee eikä viime yö ollut parhaimmasta päästä. Lounaaksi vedin kanaa, riisiä, lämpöisiä kasviksia sekä salaattia raejuustolla ja oliiviöljyllä kuten eilenkin. Illalla mun ois tarkoitus tehdä tortilloja. Ilman sitä tortilla lättyä minulle. Väli- ja iltapalana rahkaa. Taidan päästä tänään vähän ulos kävelyllekin, ainakin lähikaupalle saakka hakemaan muutama Skyr-rahkapurkki lisää jääkaappiin.




2 kommenttia:

  1. Kiitokset tsempistä. Mulla alkaa nyt tehojakso, ja kyllä tässä vähän vauhditusta tarvitaankin :)

    VastaaPoista